Introspectie / vocea din off

Ianuarie 27, 2008 § Lasă un comentariu

Intro-spectie

O sa ma sting ca o tigara uitata-n asternuturile voastre. O sa va ard. Ma sting util.

Viata unui individ e o simpla trecere in revista a istoriei universale. O cautare pe google cu raspuns pe wikipedia. Fiecare etapa sau moment isi are corespondentul in spiritul unei epoci. Acum avem nevoie de un Hiroshima rescris in manuale la alta scara. Sa dormim somnul unei bombe nucleare, sa ne trezim intr-un primitivism presarat cu praf de dinozauri. Secole sa adauge strat peste strat de praf pana vom tanji din nou dupa altceva. Un Mickey Mouse sau poate un De Sade.

In Fericire singurul indice cu adevarat important e dat de raportul dintre teorie si practica, exprimat prin inversarea fractiei: practica/teorie. Cu teoria am dus-o aproape intotdeauna bine. Cat n-am avut-o, nu i-am simtit lipsa; chestiune de bun simt si mediocritate. De-abia cand au inceput sa mijeasca „abstractiunile”, am realizat ca nu le putem lega. Nu ne putem purta cu ideile asa cum ne purtam cu oamenii. Adeseori, candne uitam corpurile in vreun loc, inseamna ca incercam sa gasim ceva: o proprietate comuna a celor doi termeni. Ce e trist e ca nici ideile, nici noi nu am suferit vreodata cand le-am tradat pentru oameni. Doar invers doare. De-o parte, de alta, de amandoua. Poate ar fi trebuit totusi sa trecem de lectia de inmultire si sa vedem cum sta treaba si cu fractiile.

Semnalmentele sunt clare. Strangem din dinti, zambim pentru ca nu stim cum sa ne folosim gura, fumam pentru ca nu stim cum sa ne folosim mainile, cuvintele ne stau in corzile vocale. Nu putem sa articulam, domnilor, nimic coerent. Suntem sageti intr-un arc. Sculptat in piatra. Daca avem spume si turbam o facem ca sa fugim de noi insine, de gandurile care ne planteaza intr-o gradina de legume. Daca plangem, e ca sa obosim mai repede si sa adormim. Doctorul ne-a diagnosticat cu instabilitate psihica. Auzindu-l, am adormit instantaneu.

Cateodata cred ca nu ceea ce traim conteaza, ci lucrurile pe care le visam. Ce amprente, ADN si alte balarii? Mai mult decat orice altceva, esti ceea ce visezi. Acum intelegeti de ce ne-am dedicat intreaga viata somnului? Poate si fiindca niciodata nu ne-am putut plange de calitatea viselor noastre. As vrea sa cred ca la un moment dat vom putea experimenta intensitatea viselor si in cotidian. Nu ma intelegeti gresit. Nu ma astept ca realul sa devina brusc semnificativ; incerc doar sa-mi imbunatatesc tehnica de visat cu ochii deschisi.

–––––––––––––––––––––––––––––––

Sunt doar 2 feluri in care poti sa opresti vocea din OFF: sa adormi sau sa-ti tragi un glont in cap. Nu prea am avut probleme de alegere pana acum. prima e mult prea riscanta pentru gustul meu. Se poate intampla orice; sa visezi, de exemplu. Un fim mut e suportabil, dar vocea poate fi acolo, in cadrul urmator, dupa un colt sau dupa o umbra.

get your gun
Aleg, seara de seara, linistea de 9 mm.

Tagged: , ,

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Introspectie / vocea din off at Catmime's Weblog.

meta

