Eu sunt autobiografic chiar cand …

August 16, 2007 § Lasă un comentariu

 

eu sunt autobiografic

Stateam relaxat pe bancheta autobuzului. Langa usa din spate. Mi-am zis ca e mai liniste. Poti trage cu ochiul la toti cei din fata fara sa observe nimeni. Poti sa te uiti pe geam, sau chiar mai bine, sa te prefaci doar. Pot sa ma prefac ca ma uit pe geam si in schimb sa imi fixez privirea asupra mea. De la mine o pot muta lejer catre cuplul din stanga, ceva mai in fata. Vreo patruzeci de ani amandoi. Ma gandesc cu ciuda ca as vrea sa stiu cum aratau in tinerete, cand erau de varsta mea, de exemplu. Mi-i imaginez pe toti oamenii din autobuz de varsta mea. Incerc sa-mi dau seama care ar semana mai mult cu mine.

Ajungem la o intersectie bine luminata. Ma uit pe geam. Ma uit cat sa vad o familie de 5 persoane. Le-as spune tigani, dar am o problema de etica. Politically correct ar fi rromi, dar ei sunt tigani, intelegi? Si nu poti sa le spui rromi daca prin asta le furi un pic din personalitate. Arata a mama, tata si trei copii de varste diferite si nu chiar apropiate. Poate sunt frati cu totii, nu imi dau seama. Imi arata degetul. Toti. Zambesc. Le arat si eu degetul. Ambele. Nu se asteptau. Continui sa ma uit la degetele mele reflectate in geam.

Oprim in statie. Urca.
Am mai apucat sa-i vad apropiindu-se si-apoi sa simt o intepatura.

M-a ridicat in carlig si m-a pupat pe fata.
Arata ca un tip celebru, m-am gandit, dar nu mai eram sigur de cine era vorba. ‘There you go mate, back into the sea you go’. Mi-a dat drumul. Eram in statia de autobuz, nestiind inca daca avusesem de-a face cu Sfantul Petru sau cu Rex Hunt. Auzisem eu ca seamana, dar…

(…)

Eu sunt autobiografic chiar si atunci cand povestesc viata unui peste, spunea Fellini.

Lasă un răspuns

What’s this?

You are currently reading Eu sunt autobiografic chiar cand … at Catmime's Weblog.

meta

